Wednesday, October 22, 2008

terima kasih en nuar

berbual dengan en nuar menerusi internet menaikkan semangat...jarang dapat berdebat tanpa rasa nak menjerit "woi benang kau tu basah tak boleh nak tegakkan la, udah-udah le tu menipu diri sendiri!!!" yang selalunya aku tutup dengan gelak spontan. terima kasih en nuar...

sejarah ringkas pengenalan en nuar dalam hidup aku
bermula pada tahun 1415H (1994) di kedutaan malaysia dimana bapakku berkerja dengan makcik en nuar. en nuar mula menarik perhatian cik azura (masa tu cik sekarang dh puan) masa ni dia kurus n rajin kemas rumah, cuci longkang... bukan sebab baik sangat tapi sebab makcik dia garang (ketawa syaitan). dia datang setiap kali cuti dan masa ni lah rumah aku jadi tumpuan gadis-gadis sunti yang sibuk nak sekodeng si en nuar ni cuci longkang (sampai sekarang aku tak faham apa kepuasan yang diorang dapat sekodeng orang cuci longkang... hmmmm asal macam pelik je ayat tu?). kami jumpa kembali bila aku kenal en mail. n lepak ngan geng dia. macam kenal je muka budak en nuar ni. aku pun tanya. ternyata sangkaanku tak meleset. dialah en nuar pujaan cik azura dulu (wink)



balik kepada perbualan dengan en nuar. dia bagi hujah yang aku tak faham dan tak tahu nak jawab celah mana. akhirnya dengan rela hati aku mengaku yang aku sekarang cetek ilmu dek kurang membaca. dia bagi statement yang buat hidung aku tak tahu nak kembang ke nak kuncup; dia tak percaya sebab dia tahu aku suka membaca. terpana sekejap. dan dengan jujurnya dan rela hati jugak aku mengaku akui kebenaran sikap malas aku yang semakin berleluasa. sorry kawan, perbincangan mungkin akan jadi lebih hangat dan menarik kalau pengetahuan aku meningkat tak statik dan beku. lain kali kita sambung lagi.

tapi memang sekarang aku cetek ilmu. semakin tua semakin cetek. semakin tua semakin nyanyuk agaknya. kata cikgu aku kalau tak nak nyanyuk kena rajin membaca. kalau tak nak nyanyuk otak kena selalu berfikir. aku lupa buat dua-dua tu. yang aku buat berfikir kenapa aku tak membaca tanpa buat apa-apa. sepatutnya aku membaca dan berfikir. bukan fikir nak baca tapi senyap. membaca untuk berfikir? berfikir untuk membaca? baca dan fikir? fikir dan baca? arghhh terlalu banyak mengarutnya otak semutku ini.

P/S: nuar jgn lupa janji ko. sesi bertukar-tukar kotak minda. AKU TUNGGU!!!

1 comment:

  1. aku suka dengar org berdebat. aku cuma mencelah sekali sekala. sebab ilmu aku jugak tak banyak ! haha ~

    ReplyDelete