Thursday, November 13, 2008

letih...


jangan cakap aku tak cuba... aku dah cuba...
jangan kata aku zalim.... aku dah puas buat baik...
tapi yang aku dapat masih habuk-habuk yang berterbangan. hanya ketermengahan dari mencuba. aku lari sana aku lari sini masih juga begitu. apa lagi yang mampu aku beri. nafas makin tercungap. hati makin sepi... semangat makin surut... dan kini rasa makin kosong sekosong pandangan yang jauh mengelamun. sampai bila? tak penat ke asyik berlari? tak ke nanti aku pengsan jatuh terhenti nadi? semakin hari semakin letih dan peluh-peluh keletihan perlahan-lahan membasuh rasa... jangan salahkan aku jika suatu masa aku hanya akan duduk di suatu sudut untuk memerhati dari segala keletihan. mungkin masa sudah tiba untuk ia menjadi kisah kemarin... bersediakah kita?

No comments:

Post a Comment